Information Technology

همه چی در رابطه با دنیای تکنولوژی

Information Technology

همه چی در رابطه با دنیای تکنولوژی

NFC tag چیست؟

هرکس قادر به خرید این ابزار هست چون که قیمتش هم منصفانه هست بعد از خرید، شما قادر خواهید بود که هر عملی را روی این ابزار، پیکره بندی و یا تنظیم کنی.

برای مثال: 

1. وارد کردن تنظیمات Access point به دستگاه  NFS دار

2. تعیین وقت معین برای موبایل در ساعات خاص

و هزاران تنظیم دیگر


NFC چیست؟

NFC مخفف (Near Field Communication) است.

مجموعه ای از پروتوکل ها، که به تلفن های همراه هوشمند و دیگر دستگاه هایی که در مجاورت و نزدیکی هم قرار دارند، اجازه برقراری ارتباط را توسط سیگنال های رادیویی می دهند.

گستره NFC در حدود 4 اینچ (10 سانتی متر) هست که خطر استراق سمع را کاهش می دهد.

برای برقراری ارتباط شما نیاز دارید تا دو دستگاه مجهز به NFC را به هم بچسبانید:

 برای مثال اگر شما دو تا گوشی همراه هوشمند دارید که مجهز به NFC هست، را به صورت back 2 back به هم بچسبانید و یا اگر برچست NFC دارید فقط پشت گوشی همراه مجهز به NFC را به این برچست بچسبانید.

کارهایی که می توان با این تکنولوژی انجام داد:


1. پرداخت از طریق NFC:

در سان فرانسیسکو، شهروندان قادرند که توسط تلفن های مجهز به NFC، در شعبه های پارک ماشین، مقدار پول مورد نظر را پرداخت کنند.


2. انتقال داده و اطلاعات با سرعت بالا فقط با تماس پشت دو دستگاه مجهز به NFC.





نرم افزاری ساده برای مدیریت منابع بر روی سیستم عامل Mac

نام این نرم افزار System Lens است که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی، نرم افزارهای اجرایی روی کامپیوترتون را مدیریت کنید که چقدر منابع را روی سیستم تان، اشغال کرده، که در صورت وقوع، می توانید برنامه را ببندید.

استفاده بیش از اندازه برنامه از منابع سیستم، خود باعث استفاده بیش از حد از باتری و گرم آمدن و کند کار کردن سیستم تان می شود.


ابتکاری تازه برای معتادان اینترنت

رابرت موریس و دن مک داف به عنوان دانشجویان دکترای ام آی تی ( موسسه فناوری ماساچوست)، دستگاه کوچکی که به صفحه کلید شما وصل می شود را اختراع کردند که این دستگاه، استفاده شخص از اینترنت را نظارت کرده و در صورت استفاده بیش از اندازه، یک شوک الکتریکی به شخص وارد می کند که در واقع یک نوع یادآوری محسوب می شود.



لنز جاسوسی برای گوشی های همراه

ابزار کوچکی است که با استفاده از آهنربا به قسمت جلوی دوربین تلفن همراه تان نصب می شود.



برای مثال: می توانید در حال نگاه کردن به تلفن همراه تان، از اطرفتان فیلمبرداری و عکسبرداری کنید بدون اینکه کسی متوجه بشود.